RÅKNA-CITY

KULAN o JAG

Kulan och jag stack ner till byn för att gå en liten sväng. Han är ju en dröm att promenera med. Luffsar snällt på i sin egna lilla värld och gör inga plötsliga utfall eller tokigheter. Än så länge är han den idéala hunden. Snäll, lat och foglig! Säger dock inte för mycket för sådant kan ändras precis som en tonåring... över natten. Njuter i fulla drag av denna underbara vovve.
Knodden har ju aldrig varit på det viset. Han har varit mycket mer framåt och egen. Hans största problem just nu är att han kan få för sig att göra utfall mot andra hundar. Skitjobbigt när denna stora hund kastar sig fram mot andra hundar. Tror dock att mycket av hans personlighet har kommit då han fick springa här och lära sig stolligheter av den förra hunden som hade ett jäkla sätt både mot folk och andra hundar. Han hade väl inte den bästa läraren. Nu är han ju inte farlig och jag tror inte han gör nåt för att skada någon annan utan han vill nog bara visa att han är stor och stark och herren på täppan överallt.
Ger mig dock inte!!! Fick ju tipset av min bror och svägerska att ta med en hund åt gången då och då så man kan ägna all tid åt just den man har med sig istället för att det blir kaos med koppel och hundar till höger och vänster och det fungerar superbra.
Knodden ska få följa med på sonens fotbollsträning ikväll och då får Kulan stanna hemma i hundgården.
Bra att Kulan får lära sig att vara ensam några timmar ifall det är ett vetrenärsbesök eller liknande som han inte kan vara med på.



Bild från i vintras på Knodden.



Bild på Kulan där han tydligen försöker äta upp sitt eget framben ;-)

Vill passa på att tacka Marius och Mona för alla bra tips och idéer jag fick av dom när vi sågs sist. Vi har haft hund lika länge men dom känns som experter när man gämför med mig. Tusen tack hörrni!!!

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: