RÅKNA-CITY

Johanna mal

UjUjUj sicket drama det blev i Råkna-City när akvariet tändes och jag ser att min megastora Mal Johanna sitter faskilad i en trädrot som jag har där i. Vad göra??? Jo ner med nävarna till den feta fisken och försöker bända loss henne men roten är hård som sten och rubbar sig inte. PANIK!!! Såga??? Nä tänk om jag sågar Johanna.
På gården befinner sig i detta ögonblick ett helt gäng med arbetare som håller på att gräva ner våra elledningar... hahaha! Springer ut till dom med gråten i halsen och skriker att dom måste komma in och rädda fisken!!!!
Två av dom släpper allt dom har för händer och joggar med mig in medan den ena frågar om fisken är i akvariet eller ugnen... *GARV*
När dom väl kommer in och ser min jättefisk på cirka 15 centimeter ser dom inte lika pigga ut att dra igång en räddningsaktion. Får tillslut den ena att stoppa ner nävarna och bända medan han ber den andra putta på fisken. Sicken syn han som fick "puttningsuppdraget" hade.... synd man inte filmade!
Efter lite slit var Johanna-Mal fri och hon mår kanonbra!
Tusen tack för hjälpen vill jag sända dagens grävarhjältar utanför mitt hus!
Nu ska trädroten i akvariet filas till så inte Johanna fastnar där fler gånger.

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Lena
skriven :

Hahaha tur det gick bra!

2 susann
skriven :

Stackars Johanna :( .. men vilken tur att du fick hjälp, o tänk vilket gott skratt det blir när "gubbarna" berättar hemma... hahaha...

3 Katarina
skriven :

Ha ha ha...finns inte många som kan bjuda på så goa skratt som du!

Passar på att önska en riktigt Glad Påskoch hoppas vi snart syns nånstans!

4 Jonnie
skriven :

haha du e kul du :)