RÅKNA-CITY

Jättegott recept.

Gratinerade rödbetor

En allt- i -ett-rätt med både grönsaker och skinka.

Till 4 personer:
500 g rödbetor
200 g kallrökt skinka
200 g fetaost
1 näve ruccolasallad
2 msk kallpressad olivolja

Koka rödbetorna i lättsaltat vatten tills de är mjuka men fortfarande fasta.
Sätt ugen på 225 grader.
Skala och dela rödbetorna mitt itu.
Lägg i ugnsformen med snittytan uppåt.
Blanda samman finhackad skinka, smulad fetaost, hackad sallad och olivolja.
Fördela över rödbetorna och ställ i ugnen i 10 minuter.

Jättegott.

Åt det till lunch idag och var småirriterad på dom röda rödbetorna som färgar av sig på allt och att dom var småhala och knasiga att skala men jag garanterar att jag kommer äta det igen... SNART

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Anna Panna
skriven :

Hade tänkt att efterlysa receptet. Kanon att du la ut det på bloggen.

2 susann
skriven :

När kan jag komma o smaka ??