RÅKNA-CITY

På promenad

Tog hundarna på en promenad direkt efter första körningen på morgonen. Dom tjatar ju om regn på nyheterna så det är väl lika bra att ha den avklarad innan syndafloden kommer.
Vi gick ner mot Unnarydsvägen idag och mitt på det smalaste partiet får vi möte av en lastbil. Kulan blev helt tokig av rädsla. Hoppade och levde som en galning medan Knodden stog lugn som en filbunke och tittade medan den brummade förbi oss.
Såg en cyklist en bit bort och Kulan fick än en gång frispel... inte av rädsla denna gången utan av uppspelthet.
Måste verkligen socialträna honom nere i samhället nu på höstlovet. Har blivit lite dåligt med det eftersom jag oftast har taxibilen hem och då inte har någon bil att ta hunadrna i och köra ner till Hylte. Får väl helt enkelt börja byta bil någon gång i veckan så vi får pomenera lite bland folk, bilar och andra hundar.
Sålde min stora hundbur till kusinen igår. Han har lånat den ett tag nu sedan dom köpte sig en liten rottisvalp och jag märker ju att jag inte direkt saknat den. Han lovade att skulle det krisa så får jag låna den istället.
I övrigt går båda hundarna fint i koppel. Kulan kan väl dra lite men då är det bara att göra en snärt i kopplet så saktar han genast ner och går fint jämte.

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: