RÅKNA-CITY

Hej å hååååå

Ja så var det färdigkanat på vägarna för idag... nä skämt åsido... det har faktiskt gått riktigt bra med tanke på snön och vindarna. Jobbade över lite idag så jag kom inte hem förän vid 16:00. Är helt slut nu men antar man suttit på helspänn mestadelen av dagen. Kaffe och lite pasta kanske gör mig pigg?!
Tråkigt när man får börja skotta det första man gör när man kommer hem och tända i pannan när det finns en arbetslös 20-åring på övervåningen. Får väl ge henne lite pisk sen.. hahahaahaha! Med tanke på att hon är bra mycket längre än mig och yngre och antagligen starkare också så kanske jag hoppar det vid närmare eftertanke...
Mycket knasigt ser man på vägarna sådana här dagar.... Bland annat en lastbil med släp utan ljuse imorse vid 07:30 i Skeppshult, en unge som fick hoppa i snöhögen närmast körbanan i Smålanstenar, folk utan reflexer springandes över gatorna, folk som cyklar hejsvejs, traktorer som tror dom äger gatorna bara för dom råkar ha en plog på, folk som skottar sina garageinfarter och slänger ut snön i gatan, livsfarliga omkörningar i kurvor, bilar som ligger i diket och mycket mycket mer. Hade en volvo som ville mötas utanför dagcenter idag när jag hade en person som skulle ur bilen (hade till och med skolskjutsskylten blinkande) och han kunde inte vänta tills avlastningen var klar utan skulle försöka trycka sig förbi vilket inte gick särskillt bra. Rivkörning bakåt för att jag skulle se hur satans bråttom han hade.... SUCK karlar i ett nötskal!!!
Ha det bra i snöovädret!!!!
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: