RÅKNA-CITY

Mår bra

Trodde i ett svagt ögonblick att semestern skulle få bottenbetyg eftersom det inte blev någon lååång husvagnsemester som jag hade önskat. Visade sig att semestern blev kanon tillslut i alla fall. Haft besök av kusinen från Norge med familj som jag kände att det klickade med på en enda gång. Kusinens fru Hilde blev en underbar vän som jag kände att jag kunde prata om allt med.
Även umgåtts med min andra kusin från Hylte. Känns som om jag har fått en "storebror" som jag kan ringa till om jag behöver hjälp med något. Är ju så skönt att ha släktingar runt omkring som man kan umgås med... man känner sig mindre ensam på något vis.
Nu sitter jag här dagen innan verkligheten sätter igång och är utvilad och taggad för ett år av arbete tills nästa semester är på G. Vi har redan börjat planera den.... Blir nog en runda till Norge igen men vår nya husvagn (förhoppningsvis). Blir Trollstigen som gäller.

I höst har jag bokat in Knodden på två hundutställningar... Sofiero och Motala. Har inga höga förhoppningar på dom då Knodden är klippt på ena bakhasen pga fukteksem. Får hålla konstant koll på honom då det pluppar upp lite här och där hela tiden. Nu har han på utsidan av låret så det blev två skitsnygga hårtoffsar där direkt så det får torka upp och läka. Så fort jag fått mitt schema för hösten så ska jag boka in mig på en massa utställningar med honom. Är det bara att dom inte ligger för långt hemmifrån så ska vi åka för nu är det dags för grabben att ta dom cert han behöver och ta hem titeln CHAMPION som han så väl förtjänar.

Kulan har jag inga stra planer för eftersom han gör sitt jobb som sälskapshund på ett alldeles förträffligt vis. Mer gosig hund får man banne mig leta efter. Snäll är han så han nästan är dum ;-))
Blir väl att kastrera honom till vintern. Stackars lillkillen men så är det...

Ha en bra söndag
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: