RÅKNA-CITY

Flitig som en myra

Idag tyckte Kulan att matte skulle upp i ottan. Han var jättekissenödig så då är det rätt okej tycker jag att väcka mig. Försökte gå ner och sova en stund till men hade så mycket att ta tag i så det var lika bra att stiga upp igen.
Nu har jag hängt upp två maskiner tvätt och startat den tredje, bakat en Tigerkaka och skalat potatisen till potatisgatängen.
Har också varit ute på en liten promenad med Kulan och Knodden uppe i skogen ovanför huset. Var ju tvungen att testa spårlinan som jag lånat av Marina på Zackeback´s hundtjänst. Gick skitbra tycker jag allt. Knodden var lite konfunderad först när han skulle gå och linan hamnade mellan benen på honom. Bortskämda byracka som är van vid att mamma kommer och lägger kopplet till rätta hela tiden.... idag bara varndrade hon iväg och tyckte att man skulle gå på det viset. Nåja han traskade med och verkade nöjd över sitt något friare liv. När han kom för långt borta så trampade jag på linan och ropade stanna och när han stannat så ropade jag braaa. Eftersom det är väldigt mycket rådjur uppe i skogen var jag smånervös för att han skulle få upp ett spår och bara dra iväg men är man bara med så är det inga problem. Kändes bra att slippa hålla i ett koppel hela tiden. Hade en massa godis med mig som jag matade dom med så fort dom visade mi9g någon uppmärksamhet. Kulan gick lös och han tränar jag inkallning med så ofta det går. Lika bra att få in det på en gång så slipper man få en sådan lommhörd vovve som Knodden är.
Nu sitter jag med en kopp kaffe och kollar runt på internet och kollar nyhetsmorgon. Bra dag än så länge.
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: