RÅKNA-CITY

Ut o gå

Körde sonen till bussen idag. Var -6 grader och snorhalt så jag tyckte han kunde slippa att cykla.
Hundarna och jag fortsate till en grushåla för en morgonpromenad. Hör ju inte till vanligheterna men har ju saknat att ut och gå så jag fuskar lite med Ozzy´s "vila" och tar en liten tur då och då. I grushålan var det helt oplogat och med andra ord en massa snö. När jag öppnar bakluckan så bara hoppar galningarna ut innan jag ens hinner blinka och jag anfaller rymmaren (Knodden) så han inte ska sticka till skogs... slår i knät och vrider nästan armen ur led.... heheheh! Helt ensam i skogen och vad gör man? Jo man tittar sig omkring så ingen sett det hela. Ja jösses så dum man känner sig då!!! Väl uppe ur snön så linkar jag med mina hundar genom hela grustäkten. Hade dom i löpkoppel så dom skulle kunna springa lite som dom vill och det var så härligt men fasligt jobbigt. Fick stanna och rensa Knoddens tassar på is och snö några gånger men annars var det enbart underbart!
Väl tillbaks till bilen fick jag gasa som en blådåre för att ta mig därifrån. Hade varit vackert att sätta bilen utan mottagning på telefonen och några mil från Hylte. Huuuu....
Nu är vi i alla fall hemma och dom har fåt varsitt hundben att gnaga på.... LYCKODAG!

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: