RÅKNA-CITY

Rätt typiskt!

Bestämde mig för att följa sonen till skolbussen idag och ta med vovvarna också.
Ozzy har varit ute på väl många promenader i det sista men tänkte att det säkert inte skulle spela någon roll då vi aldrig möter någon här mitt ute i skogen klockan halv åtta på mornarna... men ack så fel jag hade.
Först möter vi grannen och hans tax och nere vid busshållplatsen möter vi två som är ute på en tidig morgonpromenad. Är ju så typiskt. Jag blir nervös för hur Ozzy ska bete sig och inget godis att distrahera med i fickan. Grrr! Han spännde upp sig och då gör ju Knodden det med och vipps så kom det vanliga utfallet med rest ragg och skall som antagligen väckte hela byn. Inte ens dom nya strypkopplena hade jag fått på dom så jag borrade ner fötterna i snön och bad till gud att jag skulle klara hålla dom.
På Karisma hundutbildning sa dom att jag inte ska utsätta honom (Ozzy) för möten som inte blir "bra" och det var precis vad jag misslyckades med idag. Då har jag liksom gjort det för svårt. Måste inse att det är bebissteg som gäller och att jag inte får tro att detta ska gå i ett naffs.
Blir så satans sur på mig själv. Skulle lämnat Ozzy hemma eller tagit med något gott i fickan så jag kunde distraherat honom med.
Ja det är väl bara att ta nya tag skulle jag tro. Nu ska jag i alla fall inte ta ut honom på ett tag igen så hans lilla hjärna får vila. Får smyga ut Knodden istället och lämna "storebror" hemma. *SUCK*
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: