RÅKNA-CITY

Yngelkasse

Då vi har ett par firrar i akvariet som får yngel så har det varit väldigt frustrerande att se dom bli uppätna en efter en men nu har jag investerat i en yngelkasse för 55 kronor som kanske kan göra att vi får behålla några av dom.
Har hållt utkik efter att honan och hanen ska börja vakta någon håla för det är ett säkert tecken på att nåt är på G och idag var det dags att börja leta yngel. Hittade ägg under huven på en av våra skrotbilar i akvariet och visste inte riktigt hur jag skulle göra när jag insåg att det satt ägg fast i den så hela bilen fick åka ner i yngelkassen.



Ser lite roligt ut men jag hoppas det ska fungera denna gången och vi ska få fina nya fiskar. Den fisken ni ser längst ner i bild framför den bruna stammen är mamman och just nu letar hon febrilt efter sina ägg. Inte så man tycker lite synd om henne men ska hon få se sina barn växa upp så är detta tyvärr det enda rätta. Läste någonstans att den största boven mot dom stackars fiskbarnen tydligen var deras egna föräldrar så jag vet inte vad jag ska tycka om deras försök att leta upp sin mat... öhh barn menar jag.

Nu håller vi tummarna på ett gäng nya firrar i Råkna.
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: