RÅKNA-CITY

Informationsträff

Igår var jag på informationsträff i Torup om dom nya utställningsreglerna. Var intressant och trevligt.
Jag fattade ju inte så mycket om sånt innan så kanske att jag snappade upp något som kunde varit värt att veta från början men hon som höll i det tog det lugnt och stressade inte och man kunde fråga under tiden om det var något man inte fattade.
Alla som börjar med hundutställningar borde få förfrågan om att gå en snabburs i hur det fungerar så slipper man känna sig så bortkommen ch osäker när man börjar. Kanske man kunde få sig en mentor eller så som man kan ringa eller som kan följa med en på utställningar i början och hjälpa till och förklara. Är en riktig djungel och jag tror fler hade vågat pyssla med detta om man bara fått hjälp.
Jag har ju haft tur och har en bra kennel (Zir Ozzy´s kennel) som hjälper oss med alla frågor och sen har jag ju lärt känna folk som jag möter på hundutställningar som hjälper mig på plats. Tusen tack till alla er!!!!!!!
Ska bli spännande att se om dom nya reglerna gör det bättre i ringen och i bedömningar på utställningar.

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: