RÅKNA-CITY

Cancer

Fick reda på igår att en tjej jag känner har cancer för andra gången. Denna gången kallar dom det kronisk och hennes cellgiftsbehandling påbörjas efter nyår. Jag får tårar i ögonen bara jag tänker på det!!!! Skulle ringa min chef och säga att jag och maken inte ska med på julbordet med jobbet på lördag men är rädd att jag börjar stortjuta i telefonen.
Ingenting känns kul just nu! Har absolut ingen lust att gå på julbord och sitta och göra sig till när man egentligen bara känner för att gråta.
I det sista har livet verkligen varit tungt! Min mormors begravning är på måndag i Norge, har en närstående släkting som ev har cancer igen plus tjejen, Knoddens mage strular,,,, allt innan jul!!!! Väldigt svårt för mig att få julstämning i vanliga fall och detta året är den som bortblåst. Är för Martin´s skull som man biter ihop just nu men så fort han gått till skolan idag ska jag banne mig tjuta som en barnunge över allt jävla elände!!!!!
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Malin
skriven :

Skir e det...

2 Jane
skriven :

Usch här gnäller jag på att jag är sjuk. Det är ju ändå övergående. Tänker på dej. Många kramar Ellen!

3 JAG
skriven :

Tänkte på det du skrev Jane.... förstår vad du menar men samtidigt är vi ju oss själva närmast. Ja menar... jag bekymrar mig för en hund medan andra har cancer... andra är förkylda eller så. Jag önskar dig god bättring :-)) Inte roligt att ha en dunderförkylning! Vi får bara hjälpa och stötta varandra så gott det går!