RÅKNA-CITY

4:e advent

Ja tiden går fort just nu... redan fjärde advent och mindre än en vecka kvar till julafton som för mig är den värsta degen på hela året. Alla andra verkar bli glada och uppåt medan jag bara blir deppig. Knasigt!!!! Bästa dagen på året är juldagen när skiten är över och det är ett helt år tills nästa julafton.
Fick ju yngel i yngelkassen igår och så vitt jag kan se just nu så ser det fasligt tomt ut. Tror dom andra fiskarna lyckats suga ut mina stackars bebisar genom öppningarna i yngelkassen.... Grrr! Nästa gång vi får yngel ska jag låta dom vara i akvariet med sin mamma och pappa tills dom är stora nog att inte kunna bli fiskmat genom öppningarna i kassen. Mamman och pappan klarar vakta sina bebisar en tid själva men sen äts dom upp en efter en för varje dag som går.
Imorgon är det begravning i Oslo som gäller. Hoppas att det inte kommer mer snö så det går bra att köra. Tror vi startar 06:00 hemmifrån så vi säkert hinner fram med hundrastningspauser och matpauser till begravningen som börjar klockan 14:00.
Ska jobba i em. Hoppas det blir lite att göra så tiden går snabbt.
Mina jobbarkompisar var på Heagårds Skafferi på julbord igår. Jag hoppade av eftersom jag inte är på humör men jag hoppas dom alla hade skojigt och att maten va god.
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Jane
skriven :

Hej här kommer dagens fisktips :)

Köp en sån här yngelkasse http://www.zoosajten.se/yngelkasse-p-1316-c-377.aspx

Den är gjord av nät med pyttesmå hål. Inga fiskar kommer varken in eller ut. Men däremot så får ynglen hela tiden färskt vatten eftersom vattnet går igenom :) Kanonbra. Jag har sån själv.