RÅKNA-CITY

Bada

Ja idag ska det banne mig ske... hundarna ska duschas. Är något av det tråkigaste som finns. Gudskelov står mina vovvar fint medans man fixar dom men problemet är att jag är så ruggit rädd för knutor i deras päls. Fick skrämselhicka förra sommaren när jag duschade Knodden när han fällde (visste inte bättre) och jag satt i flera dagar och fixade hans tovor sen. Urs var fruktansvärt.
Nu är det ju hygglit väder idag så jag måste nog ta tag i det. Blir inget fönande eller så sedan men man måste ju borsta båda sen vilket är ett projekt i sig. SUCK. Dagar som denna önskar man att man hade en liten strävhårig tax eller nåt....
Gör jag det nu så slipper jag dock det när det är utställningsdags i höst. Då räcker det att blöta till Knodden lite och föna och borsta... Kulan är också smutsig som bara den. Han och Knodden tuggar ju lite på varandra när dom leker så båda är väldigt sträva och goa efter allt drägel... blääää....
Ikväll om det är bra väder ska vi på hundkurs i Reftele. Martin följer med och tar Kulan. Ska bli skojigt.
Ringträningen drar igång snart igen.... lääängtar.
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Anna
skriven :

Beundrar dig verkligen för allt engagemang som du har för vovvarna! Tänk om alla kunde vara som du :=)