RÅKNA-CITY

Utställning Halmstad 25/10-09

Ja innan ens tuppen ylat idag var jag på G med att borsta hund och packa väskan inför hundutställningen. Skönt med utställning så nära hemmet för en gångs skull. (6 mil)
När vi var halvvägs in till stan så kommer jag ihåg att klockan skulle ställas om men kom inte ihåg åt vilket håll. Hmmm inte kul att sitta och fundera på om man är väldigt tidigt eller väldigt sen?!!!! Väl framme så insåg vi att vi var vääääldigt tidiga. Vi kom lagom när funktionärerna kom dit. HAHAHA!!! Tog några raggarrundor runt alla industriområden så tiden skulle gå och en kissepaus.
Knodden var uppspelt och taggad til tusen men efter mycket om om men så rastade jag bort det mesta.
I ringen skötte han sig superbra. Sprang som vanligt med sina exemplariska kliv och stog jättefint. Småpetitesser som en stark drift av kåthet till domaren är bagateller som inte ens är värt att nämna. (Fick reda på sedan att domaren hade en löptik hemma så det var väl därför han luktade så gott enligt Knodden.)
Han blev bästa hane och kom då tvåa i BIM-finalen. (BIM=Bäst i motsat kön) Tiken vi mötte var jättefin så det kändes helt okej.
Mötte mina Facebook´s vänner där oxå vilket jag sett så fram emot. Dom var precis lika snälla och roliga som jag hade fått för mig. Kändes bra att ha dom där så vi kunde stötta varandra metalt. Ska blir så kul nästa helg i Växjö för då möts vi igen. På återseende allihopa och tack för idag!

Kritiken löd:

Vackert huvud med bra *** och bra mask. Välmarkerad ***. Bra hals och rygg. Högt ansatt svans. Tillräckliga vinklar runt om. Härlig benstomme. Härliga tassar. Rör sig mycket bra från sidan men med hög och ringlad svans.

*** = kan inte riktigt tyda vad ringsekreteraren skrivit så det förblir en gåta...
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Katarina
skriven :

GRATTIS än en gång!!! Det var ni verkligen värda för han är så otroligt fin Knodden. Så maffig!!!

Ja det var skitkul att träffas och att vara nervösa tillsammans, snart ses vi igen. Då kommer vi ju vara ÄNNU nervösare...jag menar 104 leonberger...usch ja.

2 Susann
skriven :

Grattis Grattis .... så jäkla kul !