RÅKNA-CITY

Gurra och Ellen´s eftermiddag

Idag skulle jag hämta min systerson Gustav på dagis. Har aldrig gjort det förut så såklart gick jag in i fel dörr,,, blev utputtad och visad in i en annan dörr där (som tur va) en mycket glad Gustav stog och väntade. Min fasa hade varit om han vägrade följa med mig eller om han börjat illtjuta. Jag ville att han skulle visa mig sitt dagis men istället började vi leta efter en borttappad socka. Sockjakten slutade med att en strumpa fortfarande var borta men det kunde varit värre,,, barnet kunde försvunnit bland kuddar, lekhörnor och andra barn.
I hallen på dagis tar Gurra ett par fina gympaskor som han säger é hans. Eftersom dom var så fina höll jag med och stoppade hans gummistövlar i ryggsäcken. Inte varje dag man kan få hjälp av en tvååring att stjäla skor. (Visade sig dock att skorna verkligen var hans,,, trååååkigt.)
Macken var nästa anhalt. Där var det däckpriser som hägrade och en tablettask till Gustav.
Konsum stog också på agendan. Han sulle ha en egen vagn såklart och han körde som en blådåre mellan hyllorna. Vi överlevde utan att någon tog skada av vår framfart och kan bara konstatera att när man har ett så litet barn med i mataffär så blir kostnaden mycket mindre än i vanliga fall. Vi får käka falukorv hela helgen eftersom det var det enda i middagsmat jag fick med mig hem.
Fasiken vad snabbt man vänjer sig av med att ha småkids med sig. Dom kan ju ingenting,,, inte bälta sig i bilen, inte hoppa ur bilen, inte lägga saker på bandet i mataffären, inte fatta varfr man inte vill köpa en stor gosebjörn för 550 kronor eller varför det ska ta sååå lååång tid att plocka bröd. Hehehehe!
Kul var det i alla fall och nu är barnet återfört med sin mamma igen...

Tack för idag Gustav!
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: