RÅKNA-CITY

Duschning av hundar



Såhär ser min vovve ut innan han är blöt.

Idag var det baddag för mina hundar. Dom är rätt snälla,,, men man måste ju få gnälla liiite eller hur?!
Ozzy står aldrig stilla. Han vandrar runt runt och ser ynklig ut medan Knodden står exakt där man ställer honom,,, MEN efter fem minuter slänger han sig ner och stoppar allt vatten från att rinna ner i avloppet.


Här kan man se e mycket sur hund på G att bli våt.

Man kan inte annat än skratta när man ser sina blöta sockar och byxor efteråt.
Idag var det föning  i verkstan som gällde oxå. Det går rätt bra det också även om hemmabygget dånar rätt mycket. Knodden fick dock nog efter ett tag och jag tyckte lite synd om honom och lät honom till slut slippa undan. Kör lite vatten på hans päls imorgon och fönar till honom igen. Fluffig och parfymluktande är dom båda i alla fall.


Här börjar han få in den fluffiga stilen igen. Fortfarade sur men men...

Testade att köra som jag brukade göra när Knodden var valp,,, nämligen att ta lite med den vanliga hårfönen men det var bara så skrattretande att stå med den och blåsa denna stora jycke. Var verkligen helt effektlöst kan jag säga.


Här ligger en fräsch Ozzy i sängen.

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Lisa
skriven :

Hej!

Min mail har bestämt sig för att bara ta eot och vägra skicka.. men utställningen är mellan 9.30 och 17.00 funderade oxå på att ta en runda kan vara intressant =)