RÅKNA-CITY

Kossor överallt ju,,,

Två grannar som satt upp elstängsel och innanför detta plaserat ut kalvar. Alltså själva kalvarna är söta och snälla (och grannarna med) men mina hundar är inte lätta att släpa förbi dessa kreatur. Det ska stannas stup i kvarten och morras och Knodden klipper till och med i och storskäller, han som aldrig tar sig ton annars.

Knodden är inte så van vid dessa elstängsel och beslöt sig för att kolla om han kunde ta sig in i hagen här jämte huset i alla fall. Han var mycket nöjd med sig själv när han kom in i hagen och kunde smaska koskit men och ta sig ut var en trixigare historia. När matte sedan rusar iväg åt andra hållet var det brådis att komma ikapp ska ni veta. Han kutade för fulla muggar och såg sådär galen ut som bara en Leonberger i full kareta kan se ut. För sent upptäcker han den nedersta tråden och får den rätt över nosen. Tur för honom så var det inte ström i men ont gjorde det i alla fall. Tråden gick av så nu måste jag gå ner till grannen och se hur bra grannsämjan egentligen är.

Knodden igen,,, ja han ger inte upp i sina försök att äta upp sina prisrosetter. Dom sitter snart under taklisten med nålar men likförbannat så får han tag i dom på något konstigt sätt. Hmmm.... Undrar om han egentligen inte vill vara någon utställningsfjolla trots allt. Kanske vill undanröja alla bevis på att han håller på med sådant.

På fredag eftermiddag ska Knodden och jag åka till kennelfolket och bada honom och föna honom så han är fin inför rasspecialen på söndag i Skåne. Ser så fram emot allt detta. Alltid skojigt att möta likasinnade.
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Jennie
skriven :

Tack =) nja tar inte så mycket tid att göra mina saker en docka kanske tar ca 1v om jag sitter lite då o då, man få va snabb på fingrarna bara hehe.. ha det gott

2 Veronica
skriven :

Men han kissade iaf inte på den, ( tråden alltså ) Ska jag ringa Aschberg (grannfejden) eller klarar det sig???=) Man kan alltid sätta rosetterna i taket=) Bra att tänka på när du nu kommer hem med en jättestor efter specialen, HÅLLER TUMMARNA!!!