RÅKNA-CITY

Jodå jag ger mig INTE!

Trodde ni jag gett upp mina galna bantarplaner???? NÄ men inte då!!! Det är alltid något på G frågan är bara vad jag kör...
 Just nu är det Athkins som står på schemat en tid framöver. Detta innebär att det är kött, fisk, skaldjur som står på schemat med feta såser till och sallad. Inget mer bröd, pasta, lightprodukter och potatis. Känns som GI fast ännu hårdare. På GI äter man ju fullkornspasta, grovt bröd och kör med light och lättsockrat men nu går jag alltså ett steg längre.
Hmmm låter knasigt att äta så men min egen privata "bantarkompis" har en bror som gått ner 15 kg på 1,5 månader. Hon själv har också gått ner. Mötte henne på macken och hennes jeans hängde i baken och sådana syner peppar en som knappt får på sig sina brallor.
Någon annan som har erfarenhet av Athkins eller Low Carb Diet???
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Anonym
skriven :

Lycka till !!

2 susann
skriven :

Kolla här va jag hittat !!!!



Lyxdieten i praktiken



Viktnedgång:ca 1 - 2 kg per vecka.



Varaktighet:En eller två veckor.



Fördelar: Du får dricka vin samtidigt som du går på en diet.



Nackdelar: Räkna med att vara rejält hungrig. Tveksamt om dieten över huvudtaget fungerar.



Historia: Lyxdieten är egentligen ingen diet. Det handlar om att äta och dricka gott, men lite.





Lyxdieten Så här gör man

Lyxdieten ska man se som en rolig "grej" och inte som en bantningsdiet.



Lyxdieten går ut på att man äter godsaker, men lite av dessa. För att underlätta att klara av dieten så är det tillåtet att äta så mycket morötter, gurka och vitkål som man vill mellan målen. Glöm inte bort att dricka mycket vatten under hela dieten. Ät en multivitamin och en tesked fiskolja varje dag för att vara säker på att få tillgång till alla vitaminer, mineraler och omega tre fetter.



Ät sakta och njut. Här kommer veckomatsedeln. Vill du prova lyxdieten två veckor så är det bara att använda veckomatsedeln två gånger.



Måndag:

Frukost: 3 dl jordgubbar.

Lunch: 150 gram oxfilé stekes med färska champinjoner. Salt och peppar. Ett glas rött vin.

Middag: 150 gram stekt lax, Serveras med en matsked lösrom. Salt och peppar. Ett glas vitt vin.



Tisdag:

Frukost: 3 dl vindruvor.

Lunch: 150 gram Kyckling bröst stekt med sparris. Salt och peppar. Ett glas rött vin.

Middag: 150 gram ungbakad tonfisk, serveras med kantarell. Kryddas med salt och peppar. Ett glas vitt vin.



Onsdag:

Frukost: En hel grapefrukt.

Lunch: 150 gram utskuren biff. Stekes tillsammans med charlottenlök. Kryddas med salt och peppar. Ett glas rött vin.

Middag: 150 gram ungbakad torsk.Kryddas med salt och peppar. Ett glas vitt vin.



Torsdag:

Frukost: En halv honungsmelon.

Lunch: Ett glas rött vin.

Middag: 150 gram stekt lax, Serveras med en matsked lösrom. Salt och peppar. Ett glas vitt vin.



Fredag:

Frukost: 3 dl blåbär.

Lunch: 150 fläskfilé steks med färska champinjoner och em halv deciliter grädde. kryddas med vitpeppar och salt. Ett glas rött vin.

Middag:150 gram rödspätta. Stekes och kryddas med salt och peppar. Ett glas vitt vin.



Lördag:

Frukost: En skiva rostat bröd med löjrom och smör. Ett glas musserande vin.

Lunch: En stor lövbiff stekes med gul lök. Kryddas med salt och peppar.Ett glas rött vin.

Middag: 150 gram ungbakad tonfisk, serveras med kantarell. Kryddas med salt och peppar. Ett glas vitt vin.



Söndag:

Frukost:En skiva rostat bröd med två stekta bacon skivor. Ett glas musserande vin.

Lunch: 150 gram utskuren biff. Stekes tillsammans med charlottenlök. Kryddas med salt och peppar. Ett glas rött vin.

Middag: 150 gram ungbakad torsk. Kryddas med salt och peppar. Ett glas vitt vin.





3 Fru Carlsson
skriven :

Öhhh,,, kan ju inte hålla på att dricka vin vid varje lunch. Hahaha!!! Får anställa en som kör mig överallt i så fall. Gott lät det i alla fall. Tycker du kan köra den så får vi se om det funkar?!!!

4 susann
skriven :

Ja jag funderar på de....haha..

5 Jessica
skriven :

Ha ha ja visst är det skitsnyggt med mina brallor. Antar att jag får hålla mig inne tills jag gått ner dom sista kilona så jag slipper köpa nya kläder. Sen du vet operationen på det då blir ju magen ännu mindre så om man skaffar sej ett par kalasbyxor???? :)