RÅKNA-CITY

Stackars Knodden

Dagen började skitbra,,, rejäl frukost med ägg, gröt och smörgås och en massa kaffe. Lite Hallandsposten uppepå detta och hinna snacka med maken en stund och frukosten var TOPPEN! Är verkligen kvalitétstid och hinna prata lite om ditten och datten utan Martin som tjatar eller jobb som kallar.
Sedan började allt gå utför...
Strömmen gick! Jag hatar det eftersom man aldrig vet om den kommer tillbaka om tio minuter eller tre månader. Humöret dalade en bit kan jag säga.
Eftersom detta innebar att TV:n, datorn och damsugaren strejkade också så föreslog min man att vi skulle gå ut och lava ved. JAAAA SSSÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ KUUUUUUUULLLLL!!!!!!!!!!!!!!!!!! Inte liksom.... Blött och jävligt var det. Alla vedträna var snorhala och ryggen knakar och fingrarna gjorde ont. BLÄ!
Mitt i allt elände så kutar min ultraklumpekloss till hund i full fart rätt in med sin sida i dragkroken på skogskärran. Jösses så ha skrek alltså,,, i flera minuter. Trodde fa-an han skulle dö alltså. Knäckta revben, bruten rygg eller en höftled som pajat??? Vi satt en stund med honom och sedan haltade han iväg. Hatar hundar eller djur över huvud taget som har ont. Varenda gång det händer något med dom så undrar jag varför jag skaffar några. Är egentligen alldeles för blödig för att ha några. Nu är det vila som gäller resten av dagen för Zir Ozzy´s Askara Av Tibia.
Snart ska jag iväg och jobba kvällen på macken. Hoppas på mycket glada kunder så det blir en bra avslutning på denna eländiga dag!
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 susann
skriven :

Ja de va ingen bra dag :( ... Hoppas de gick bättre på jobbet ! O sicken otur Knodden hade... tur att de gick som de gjorde !