RÅKNA-CITY

Knodden rockar fett

Jaha idag har Knodden åter igen visat vilken busig hund han är.
Började på morgonen när jag skulle in på kontoret en sväng. Tänder lampan och SKRIIIKER,,, backar ut ur rummet och släcker och intalar mig att Bobbe gillar att städa mer än mig. Det ligger en toarulle helt demolerad precis överallt. Intressant att se hur mycket papper det egentligen är på en rulle dasspapper.
Bobbe ringer efter ett tag till macken och gnäller för att han fick städa pappersmassa överallt och kattbajs. Hmmm kattbajs??? Knodden har tydligen åter igen hjälpt oss tömma kattlådan. Ja ingen ska säga att han inte försöker hjälpa till i alla fall.
Detta var bara början,,, Bobbes middag sluffsade han i sig på nolltid medan Bobbe tog ett telefonsamtal i ett annat rum. Himla osmart att lämna maten sådär tycker jag. Det om något har man ju lärt sig.... gubben behöver nog vara hemma med odjuren mer.
Hyssen är inte slut där...
Det värsta idag är att Knodden gav sig på en bag-in-box med vin. Där går liksom gränsen. Han får gärna gnaga på sonen och så men alkoholen är helig. Han hade dock gett upp när plasten inne i pappersförpackningen gått sönder och vinet börjat läcka ut. Tur för honom det!!!! Fick hitta en massa saftkannor och hälla över mina ädla droppar i. Nu dricker jag vin för glatta livet så det inte hinner bli dåligt.
Intressant att han inte gillade vin. Kanske skulle pensla allt han inte får röra med vin?! Kanske något att fundera på???

Ozzy ligger på minus idag! Riktigt på minus!!! Han är totalt opålitlig är det konstaterat idag.
Var ute en sväng i Hylte och han har naffsat efter en person IGEN. Inte bra! En person ville gå fram och hälsa och jag tänkte att det säkert inte skulle vara någon fara men det var det. Nu är det totalt stopp att folk får gå för nära honom för det gillar han inte. Han varnade med att morra men jag hann inte rycka väck honom. Nästa gång är det kanske någon som anmäler oss och det är avlivning som gäller.
Man mår riktigt dåligt när något sådant händer. En hund som är en riktigt mysig hund här hemma kan alltså vara så anti folk annars.
Kunde inte bestämma mig för om jag skulle skriva om detta på bloggen men eftersom det ska vara om "mitt helt vanliga liv" så hör ju även en sådan här situation hemma där.
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Jessica
skriven :

He he nu e det dax att du låser in dina hulliganhundar i jordkällaren hörru släng sen in en petflaska med vatten och ett paket mariekex, det kan dom klara sig på en månad =)

2 susann
skriven :

Förstår att de inte känns bra :(...

3 Pamela & Indra
skriven :

Hittade hit från Zir Ozzy´s sida. Har nog läst alla dina inlägg om hundarna på en gång. Det är nog den roligaste blogg jag någonsin läst. Men så är det väl kul att höra om andras hundbajs och knashundar! Sista situationen var väl inte lika rolig...men man älskar dem ändå! Jag kikar in igen....