RÅKNA-CITY

Förstår mig inte på honom?!

Igår var det en bra dag på många sätt. Solen sken, hann med att rasta hundarna flera gånger och dagen var i övrigt lugn och skön.
Knodden tyckte nog att dagen varit väl lugn för så fort det mörknade så kom hans onda jag fram.
Han började med att jaga katterna precis hela kvällen i megafart. Hans 38 kg for fram som en orkan genom huset. Hörde bara hur det trillade saker runt honom. Slutade med att jäkelskapet åkte ut i linan på framsidan där han fick sitta tills jag skulle gå och sova.
Trött som tusan tog jag min "lilla" vovve och gick för att kvällskissa lite. Gjorde väl liiite för många gulligull ljud mot honom för det hela slutade med att han blev jättebusig och började tramsa runt och glömde helt av att kissa. Rusade iväg och gömde sig mellan vedpallarna bakom ladugården. Jooo men visst sååå skojigt! Grrr!!!! Har ju lärt mig vid det här laget att det inte är någon idé att stå och locka för man blir bara irriterad och ser ändå inte röken av någon hund.
Gick in och borstade tänderna, släckte lampor och ställde väckarklockan inför arbetet.
Väl utplacerad på trappen igen med matskål och hundmat, skramlandes och lockandes så lyckas jag efter tio minuter få monstret att komma.
Av hans vilda blick att dömma så hade jag egentligen inte behövt bli förvånad när första oljudet från övervåningen sedan kommer precis lagom när man börjat slumra in. Springer upp och ser honom stå med Bobbe´s tidbok till jobbet i munnen. Hmm räknar han timmar tills vi vaknar? Vill han ha lön för all skit han hittar på? Vill han räkna på om husse kan vara hemma mer med sina fyrfota vänner? Ja inte vet jag!!! Sliter bort tidboken från hans gap och slänger den högst upp på skrivbordet och passar på att ta allt annat på skrivbordet också och gömma det eller lägga det låååångt upp.
Väl tillbaks i sängen igen så är Knodden på G igen. Ny tjurrusning ur sängen och nu är mina hundar sugna på att titta på TV tydligen. Knodden står med fjärkontrollen i munnen och Ozzy står jämte och ser förtvivlad ut. Slemmig fjärkontroll hamnar på samma ställe som tidboken och hundarna får tillsägelse om att det minsann är nanedax nu.
När jag tillslut ligger där i sängen och allt är tyst och lugnt,,, ja förutom att Knodden snarkar och Ozzy gnyr i sömnen, så är det ju stört omöjligt att somna. Idag är man trött, tjurig och vill bara hem till sängen och sova.

GÄÄÄÄSP!
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 susann
skriven :

Sicket "litet charmtroll" ...haha... E ju värre än ett gäng ungar ;)

2 Malin
skriven :

Knäcker mig!

Du fattar väl att han ville kolla i Bobbes bok för att se hur mycket han ska va hemma så han kan planera sina bus!! Du får skaffa en sån bok som Emils mamma hade och skev hans hyss i...Inte till Martin då uten till dogsen! HAHA!

3 susanne
skriven :

Heeeej!Fick adressen av Bonne...Hoppas det är ok?Trevlig helg på dig!!!//Sus

4 Emma
skriven :

Ha,ha,ha! De verkar ju fullkomligt galna dina små "änglar" ;D kram