RÅKNA-CITY

Blir bra på att be om ursäkt på detta viset!

Mötte personen som min Ozzy var på och naffsade i sist på macken igår. Har gått och haft lite ont i magen såklart för detta och kände kanske att jag inte hann be om ursäkt ordentligt när det väl hände,
Han och hans flickvän godtog ursäkten men sa att jag måste hålla bättre koll på honom. Klandrar dom inte. Var ju inte hundens fel att det hände utan det är ju mitt som var så otroligt korkad att släppa fram honom när jag vet att han inte pallar att hälsa på folk som han inte känner på det viset. Tyvärr var  ju inte detta första gången det hände heller så nu har jag ännu mer press på mig med Ozzy. Lilla minsta han gör när man är ute med honom i byn nu så kommer folk hålla ögonen på honom.
Måste säga ändå att personer är väldigt förstående. Hade lite förutfattade meningar om människor som inte har hund och som blir påhoppade av en hundägares jycke men har fått ändra på den bilden nu. Kanske förstår folk beroende på hur du ber om ursäkt att man VERKLIGEN ska hålla mer koll på sin hund. För det SKA jag!!!

Hade för övrigt med Ozzy på macken igår när jag jobbade kvällen. Som ni kanske förstår är man ju rätt trygg att ha den vovven med sig.
Knodden som var kvar hemma tyckte dock inte detta var så skojigt. Undrade vart Ozzy hade blivit av och gick och letade efter honom och var allmänt håglös. Bra träning samtidigt för honom att se att Ozzy komme hem igen och att han kan klara sig utan honom en stund.
Väl hemma så la sig Knodden med en tung suck tätt intill Ozzy och somnade som en stock. Man blir varm om hjärtat när man ser dom två tillsammans. Har verkligen funnit varandra!
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 susann
skriven :

Syskonkärlek ;)