RÅKNA-CITY

Semester!

Nu är det två dagar kvar och sedan är den efterlängtade semestern här. OJOJ så underbart det ska bli att få sova så länge man vill, att inte ha tider att passa och förhoppningsvis träffa vänner som man annars knappt hinner umgås med.
Grabben slutade ettan igår och idag var det första lediga dagen för honom och han sov till 09:00,,, och jag och hundarna oxå. Såååå skönt! Antar jag sov väl länge för jag vaknade med en fruktansvärd huvudvärk som jag nu försöker bota med kaffe.
Någon som har tips på vad man kan hitta på i sommar? Vet ju som bekant att det kan regna MYCKET så förutom Busfabriken i Halmstad så hade det varit bra och förbereda sig mentalt för en massa kul saker man kan göra innomhus. Kan ju inte bara sitta vid datorerna och kolla film hela sommaren....
Ikväll ska jag bli bjuden på mat i Halmstad av Susann. Fick det i fördelsedagspresent. Himla skojigt ska det bli. Är ju så sällan man äter något annat än Mc Donald´s när man är där. Synd att det inte är bättre väder bara så man kunde suttit ute och njutit av solen och sorlet från andra glada laxar,,, men jag skiter i vädret,,, ska sitta ute i alla fall. Så det så....

Här är mina tips på sommaraktiviteter:
* Meta är kul om man bara har någon som kan sätta på masken
* Sola och bada om vädret är okej
* Busfabriken
* Flygplansmuseet i Falkenberg om man har motorintresserade barn
* Susann´s stuga i Ugglarp om man vill bli uppassad (Öppettider återkommer jag med...)
* Tropikcenter i Halmstad
* Djurparken i Borås
* Lalandia i Danmark
* Åka båt till Danmark och handla godis på färjan
* Videodag med godis
* Husvagn
* Picknick
* Spela spel
* Bakdag med en massa enkla recept så barnen kan vara med
* Tjejfika
* Fest

Håll tillgodo och skicka gärna mig några tips också så kanske vi kan klara av en svensk sommar till....
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 susanne
skriven :

Jag avis för att du har semester???Nääääää,inte alls...S

Ha det underbart gott och ledigt!!!

2 anonym
skriven :

Har hört att ugglarps stugan inte är öppen i år !!

3 Fru Carlsson
skriven :

VA?!!!! Är inte Ugglarpstugan öppen i år. Vad är det för knas? Ja jag bryr mig inte, åker dit ändå med Malin som vi bestämt och bryter oss in.