RÅKNA-CITY

NU har jag semester!

Okej semestern började för exakt 1h och 53 minuter sedan och jag är redan helt slut!!!!! Fattar inte hur jag ska orka om hela sommaren ska gå i denna farten.
Började med att maken ringer till jobbet och säger "grattis nu är det bara en timme kvar tills din semester börjar,,, kan du handla när du åker hem". Juhupp det var bara att bege sig till Konsum och knöla med andra folk som hade nada i sina kylskåp.
Väl hemma skulle skiten packas upp, dammsugaren åkte fram och tvätt skulle ner i källaren. Nu ska jag tömma den satans diskmaskinen och slänga i mig en kopp kaffe.
Uppe på allt så ska min trädgård invaderas av barn, fyra till antalet, som ska tälta inatt. Jamen godnatt säger jag bara. Hur i hela fridens namn ska detta gå? Blåser storm ute och kallt är det. Jojo visst ska dom få tälta men jag släpper inte in blåa frusna barn mitt i natten så det så!
Sicken tur Bobbe har som kan bege sig till Hok imorgon och vila upp sig efter en helg med barnen. Ibland skulle man önska man kunde göra likadant. Imorgon ska det plockas godispapper över hela trädgården, tältet ska packas ner och alla sovsäckar och annan tältutrustning ska in. Jag bävar....
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 susann
skriven :

Då hoppas vi inte på regn inatt då ?!!