RÅKNA-CITY

Fönade och duschade

Idag har jag fönat och duschat båda hundarna. Tog i runda slängar två timmar och då ansåg jag mig inte riktigt klar i alla fall. Knotten kom så det var bara att ge upp tillslut.
Hundarna blev jättefina och Knodden är redo att gå på hund-parad imorgon.
Kul för folk att få se olika raser och kanske kan vi ta död på en hel del fördomar om vissa.
Knodden hoppade upp på ryggen på Martin idag med nyklippta klor. Sonen fick en massa smaskiga revor på ryggen. Satans hund!! Martin har förståelse för att Knodden är en valp trots sin storlek så jag tror dom kommer bli vänner framåt kvällen igen. Gäller att hålla Knodden kort nu när han börjar bli könsmogen och ska testa gränserna konstant.
Var hos vetrenären i Borås igår och hämtade Ozzy´s allergimedecin. Passade på att väga mina vänner då och Ozzy ligger på 39 kg och Knodden ligger på 49 kg.
Sista ringträningen var igår. Himla trisst att inte få träffa alla vovvar och deras mattar/hussar men förhoppningsvis blir det fler tillfällen till hösten.
Ha en jättetrevlig helg!!!
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 susann
skriven :

Hmmm... väntar på en uppdatering av bloggen !!