RÅKNA-CITY

Hundförbud



Var på min kvällsrunda med hundarna och tänkte promenera bort till MHF Stugan så hundarna kunde bada. Är så smidigt att släppa dom där när det inte är campare eftersom det är stora grönområden och man hör och ser tydligt om det kommer någon.
Döm om min förvåning när det fanns en skylt där som förkunnade att hundar inte fick rastas där längre. Varför undrar jag nu??? Har varit där ofta periodvis och vet att det är andra som också åker dit och badar sina hundar och jag har aldrig sett spår i form av tex hundskit eller annat som gör att det syns att hundar vistas där. Ändå så ska vi inte få vara där!!! Värre är väl då alla ölburkar och trasiga stolar som jag plockat med efter ungdomar som är där och grillar på kvällarna. Kanske skulle sätta upp en skylt att tonåringar inte får vistas på stället?!
Irriterad är vad jag är!!!!
Vet att några av camparna har egen hund men förbudet gäller tydligen inte dom.....



(Varning! Fara! Allt kan gå åt skogen!)
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Annelie
skriven :



Hmm.. ja detta med hundar vid stränderna eller rättare sagt vid vatten överhuvudtaget.

Stackarna .. de kan eventuellt få bada där det är sååå äckligt inte annars.



Men,, det är ju verkligen viktigt att de oxå ska få svalka sig.



Varför kan de inte göra fler hundbadstränder..??



Vår hund älskade att bada.. så vi åkte runt på olika ställen så hon fick simma runt, runt.

Hon lekte inte så ofta utan hon ville bara simma.

Var SÅ härligt att se henne, vad hon njöt av detta.

Åååå.. vad jag saknar henne. torkar en tår



Leonberger.. det är en sån fin ras.

Bl.a den rasen fanns i Freja,, vårt älskade hjärta.



Varm och solig kram.. // Annelie

2 susann
skriven :

Fasen va dåligt !!