RÅKNA-CITY

Åh du friska luft!



För att sumera denna semester, som för vissa säkert kan verka som blaha eftersom den bara varade en vecka iväg från basen, kan jag bara säga "önskar jag kan tänka på allt jag sett och njuta när jag står på macken (förhoppningsvis) och drömma mig tillbaks".
För mig är det viktigaste med en semester att få synintryck att tänka tillbaks på när den gråa vardagen träffar en med ett hammarslag i november innan julestressen börjar. Jag vill kunna tänka tillbaks på det underbara jag fått se och dom mysiga stunder jag fått uppleva.
I sommar har jag och min familj fått se renar, stup och vackra fjordar och det kommer jag leva på länge.
Nästa sommar ska jag upp till Alta där min pappa kommer ifrån och visa min son vart han har vissa av sina rötter. Han förstår inte riktigt det där med "ursprung". Han anser att han är född i Sverige och därmed är svensk medan jag tycker det är viktigt att han ser den andra sidan också.

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: