RÅKNA-CITY

Sovit dåligt

Trött trött trött! Gääääsp!!! Vände och vred mig innan jag somnade igår. Föreställde mig Knodden och mig i en stor fullsatt arena, han travar vackert vid min sida och på minsta lilla komando så gör han precis vad jag vill, nästan som en cirkushund. Sedan står han ståtligt på ett bord med en röd duk på med guldtoffsar. Hans päls är nykammad och doftar schampo. Det går ett sus genom publiken och de andra hundarna ser avundsjuka ut... hmm ja sköna tankar. Egentligen tror jag snarare det kommer gå till såhär på en hundutställning med Knodden,,, Vi kommer stå ute i duggregn och blåst och på grund av vädret har det blivit många återbud. Knodden rullar sig i första bästa lerpöl och känner enbart för att jucka mot dom andra hundarna och vill inte alls släpas runt av en frusen frustrerad matte. Duggregnet kommer sedan övergå till snöblandat regn och mattes smink rinner,,, bland det värsta hon vet plus att hennes sprayade hår börjar bli platt och kletigt. Humöret börjar dala drastiskt. Knoddens päls ser vid detta laget inte nykammad ut utan mer som en stor svintoboll som körts i en gammal tvättmaskin utan centrifugering. Dom andra rynkar på näsan åt detta oborstade ekipage och t.o.m deras hundar ser bedrövat på oss. Ingen ska komma och säga att jag har några onormalt höga tankar om mig och Knodden på en hundutställning men ärligt talat tror jag att en skön mix av det önskade och det realistiska är det mest troliga. Är i alla fall dags och steka till några goda köttbullar och hem och öva med min lilla kille.
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: