RÅKNA-CITY

Skvaller,,, det é gött!!!!

Ja som kassörska på en mack borde man ju sitta inne med en hel del information som kunder delger en, men så är inte fallet. Kanske är jag inte så nyfiken heller men en del snappar man ju upp här och där. Smaskigt med skvaller tycker jag. Skönt att skvallra. Finns ju dock vissa regler angående skvaller,,, man måste veta att skvallret är sant, beroende på vad informationen handlar om så säger man antingen namnet på inblandade eller inte, är det skvaller om riktigt personliga familjeanlägenheter så väntar man med att föra det vidare tills någon annan också redan gjort det. Den viktigaste regeln är att aldrig skvallra om en kompis eller föra saker vidare som en vän sagt... DET ÄR ABSOLUT TABU!!! Följer man inte reglerna så kan man hamna i en situation där ingen vågar berätta något för en och tänk bara så fruktansvärt det hade varit alltså, aldrig få reda på något intressant.
Bästa skvallerplatsen måste bara vara Hyltebruk. Här är inte många som följer reglerna utan många bara snaskar iväg saker dom får reda på utan att tänka alls. Det är inte bra!

Denna anonyma information sitter jag inne med...

* Någon ska skaffa en hund till i höst (nä inte jag)
* Någon ska ha barn och är i vecka 26 (nix inte jag även om antalet kilon skulle kunna förvilla)
* Någon har försökt ta livet av sig (... nä inte jag det heller)
* Någon letar lägenhet (nope... jag ska bo kvar)
* Någon ska iväg på en resa ( nä det har jag inte råd med)
* Någon nr 2 ska skaffa en hund (som sagt inte jag)
* Någon har varit otrogen (haha,,, pallar ju knappt med den gubben jag har)

Mumsiga saker....
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: