RÅKNA-CITY

Hundkurs i Halmstad

Idag åkte Knodden och jag till Halmstad med buss. Gud så spännande jag tyckte det skulle bli,,, Knodden var som vanligt helt likgiltig. När bussen svänger in och vi står i kön in i bussen så inser jag att min hund inte alls rör sig framåt utan bakåt. Knodden vill INTE åka buss. Slutar med att jag får gå på bussen före honom och ta hundfrökens väldresserade hund medan hon får ta min odresserade byracka. När han ser att jag kliver på så hänger han med in. Väl inne slänger han sig ner på golvet mitt i gången och flyttar sig inte ur fläcken.... nä, inte ens när någon medpassagerare vill gå förbi. Jag får dra i honom för att någon ska kunna passera.
Inne i stan så uppför sig alla hundarna exemplariskt. Vi övar inkallning och uppmärksamhet  och efter det är det en liten promenad genom Halmstad.
Fika gör vi på Stora torg och till och med hundarna får något gott att äta. Johanna, vår hundfröken, berättar lite om alla raserna och demonstrerade klickerträning.
När fikat är avklarat är det dags att ta bussen hem igen. Knodden som inte pinkat sen vi åkte hemmifrån vallas runt runt för att han ska fatta att det är dags att lätta på blåsan, men icke. Upp på bussen går det inte att ta sig fast man är en jättehund så den höggravida Johanna får lyfta in bakänden medan matte drar i huvudet. Väl inne så är det total kolapps som gäller. Han flyttar sig inte på hela hemvägen och sover riktigt djupt. Utanför bussen så pinkar han i en evighet,,,
Har varit en nyttig och mycket trevlig dag!!!!
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: