RÅKNA-CITY

Varit i Mölndal

Idag var Ozy och jag i Mölndal hos Karisma för utvärdering. En hel hög med hundar stog och väntade på oss för att hjälpa till och vara "störande" moment. Gick bra för oss får jag säga.
Har varit och promenerat med alla idag och vi gick i mitten utan problem och det är något som aldrig hänt innan jag körde nedvarvningen på honom.
En av Karismas hanar skulle testa Ozzy hur långt han går i ett eventuellt hundmöte och där blev det problem. Ozzy är en hårdnackad hund som inte ger sig eller backar undan så där blev det riktigt fight. Urs så otrevligt det är! Vänjer mig aldrig. Ozzy hade munnkorg och den andra har dom en sådan pli på så han slutar på komando så inget blodvite... puh!
Flera gånger försökte vi provocera fram fler möten men eftersom ingen hund egentligen vill slåss så var det resutatlöst. Båda pojkarna undvek varandra så gott det gick.
Dommen löd... TRÄNA TRÄNA TRÄNA!!! Ut och möt hundar på håll så mötet blir bra och lyckat och sedan närmare och närmare för varje träningstillfälle. Mellan varje promenad får det gärna gå några veckor emmellan till en början så han får tillfälle att varva ner efteråt.
Vi avslutade med att gå in och fika tillsammans. Trodde aldrig jag sulle kunna sitta och fika tilsammans med andra människor och hundar med Ozzy utan att han brydde sig. Han låg på golvet och suckade förnöjt.
Är så nöjd med dagen. Visar ju att han inte är knäpp i huvudet och att det finns hopp för honom. Nu handlar det bara om att ge gärnet!!!!!
Mitt mål är att kunna möta en annan hund i motsatt riktning utan att han gör utfall ochvi ska klara det!!!

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Katarina
skriven :

Vad kul att det gått bra idag! Det blir säkert fortsatt jobbigt men ni kommer att fixa det. Det viktiga är att man får se framsteg emellanåt och det har ni ju verkligen gjort idag. Jag gläds med er!

2 Annelie
skriven :



Usch vad jobbigt,, vet hur det är.



När vi hade vår hund i livet så var hon så mot ca 2-3 st hundar som hon inte tålde.

Hon började buffa upp sig och morra lite, men så fort den andra hunden började så var det ju kört.. då jäklar skulle hon ge järnet.

Men, de hundarna fick ju aldrig chansen.



Men, det är TRÅKIGT när en hund är så.

Man nästan skäms juu.



Lycka till.. // Ha en bra fortsättning på veckan Annelie