RÅKNA-CITY

SVENSK!

Nu ska min son bli svensk medborgare. Han blev född automatisk som norsk eftersom jag är det och två månader senare så ändrades det och alla barn följer sin pappas nationalitet.... typiskt!
Har samtidigt varit lite skojigt att han i alla fall i åtta år har varit av samma nationalitet som jag. Är med vemod som jag nu ändrar detta.
Det svåra med att vara norsk i Sverige är att vi är så mycket trevligare än ni svanskar.... hahaha skojar bara!!!! Nä, det är när man ska förnya sitt pass som det börjar krångla. Man måste åka till norska sjömanskyrkan i Göteborg med en massa papper... BLÄ!!!! Har tröttnat på detta nu och ska genast sätta igång med proceduren att göra min son till en helyllesvensk. Kan inte vara så märkvärdigt att vara svensk har jag konstaterat eftersom det bara är att fylla i ett papper och betala 175 kronor och sedan är det klart!!!!  ;-))
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: