RÅKNA-CITY

Skolan=Mycket jobb

Sonen har nu gått några veckor i skolan och för en mamma som är ensam det mesta på vardagarna så har arbetet med allt vad denna skolstart innebär blivit en jättegrej.
Det ska packas badkläder, gympapåse, läxor, frukt, extrakläder och fika för utedagar. Sedan ska läxor förhöras och mitt uppe i villervallan så vill sonen att jag ska hälsa på i skolan oxå. Herregud så insyltad som man är med skolvärlden så fattas det bara att deras fröken tror att man är elev och att man blir utsatt för läxförhör när man är där.
Många tankar som snurrar i skallen när man har en son i andra klass. Tycker tex att barnen har mycket läxor,,, tre i veckan!!! Dom barn som går på fritids till eftermiddagen har ju inte en chans att hinna med läxor i piggt tillstånd och inte föräldrarna heller, som i denna åldern barnen är i, faktiskt måste hjälpa sina kids med dom ibland.
Ja jag är ju inte i någon unik situation men tycker bra synd om mig när jag får agera ragata när grabben kommer hem och tjata om läsförhör och matteläxa istället för att bara ge en kram och låta han springa ut och leka i det fina vädret.
Grunnar också på hur många år av pluggande han har kvar... huuuuaaa!!!!!


Galen son i sommras ifrån vår egen playa del Viken i Råkna City!
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: