RÅKNA-CITY

Jaga får

Idag skulle Emma och hennes pojkvän vara snälla och ta en promenix med hundarna. Såklart vandrar dom iväg i godan ro utan nosgrimmor på pojkarna.... inte bra!
Plötsligt kommer Daniel springande med Ozzy hem och skriker att jag måste hoppa in i bilen och hämta Knodden! Herrejävlar vad rädd jag blev!!! Många olika senarion som gick igenom skallen då... bitit någon, anfallit någon, blivit påkörd eller skadat sig??? URS!
Visade sig att knasbollen sett får i en hage och slitit sig från Emma och hoppat in i hagen och börjat jaga dom satans pälsbollarna. Gissa om han tyckte det var himmelriket. Några av fåren hade börjat stånga honom och han blev rädd och skulle kuta ut och sprang rätt in i stängslet och fick ström i sig. Vågade inte gå ur hagen fast barnen öppnat så det var fritt fram. När jag kommer ner med bilen så sitter Emma i hagen jämte en rädd Knodden. Han vägrar såklart röra sig ur fläcken så jag fick dra ut honom. Herregud denna hund!!!
Nu ligger han blöt och trött hemma och förhoppningsvis har han lärt sig en läxa.
Ett av fåren hade han jagat ut i sjön... hoppas verkligen den kan simma in igen för annars får jag betala vad ett får kostar... HUUUUGA!
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Katarina
skriven :

Fick mig ett gott skratt, kan se både Knodden och dig framför mig, ha ha ha!!! Fast synd om stackars Emma, antar att hon hann bli ganska panikslagen. Och stackars stackars fåret...ASG...

2 Veronica
skriven :

S Finns inget så pinsamt som en hund när dom sätter den sidan till...=)

Min första hund hade "dille" på gubbar på rullskidor...

Ha det gott o ge lilla fårskallen en stor kram...=)

3 Anonym
skriven :

JIsses!! Händer saker när man har hund!!