RÅKNA-CITY

,,, och så var det dags för Knodden igen,,,

Knodden måste absolut vara den värsta hunden i att hitta på satyg. Är det någon som kan slå mig i historier (alla sanna) om vad en hund kan hitta på under så kort tid som vi haft honom?????? I så fall skriv till mig för jag kan behöva höra att det finns andra som haft problem med sina "små" odjur.
Idag märke jag att folk passerade mitt hus väääldigt sakta. Hmmm inte så vanligt kan jag säga. Glodde som satan gjorde dom också så jag trodde det var för att Knodden kansek gjorde något lustigt som tillexempel gräva i trädgården. Gick ut för att titta men hittade ingen hund. Sprang in och letade,,, och då menade jag letade. Öppnade dörrar och garderober innan jag förstog att han lyckats ta sig över staketet igen. Det var alltså det alla tyckte var så skojigt,,, en hund som tar sats för att rymma. Jo jätteskojigt!
Fick tag på åbäket på andra sidan ängen där han som vanligt betade gräs och käkade bajs.
In med han i trädgården och så locka från utsidan för att se vart han tar sig över. Staketet mot framsidan såklart.
Nu är min pappa i färd med att höja det. Blir inte så snyggt direkt men vad gör man inte för att stänga en vovve inne från friheten.
Tror snart vi blir en turistatraktion eftersom alla tyskar kommer tro det är en älgfarm här när dom ser staketet. Ser inte ut som en trädgård längre utan mer som ett staket på ett zoo.
Nu är det ner till bygghandeln för att köpa snygg bets som stämmer med det som redan är på det gamla staketet. Hmmm man blir inte sysslolös i alla fall....
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Lillbitchen
skriven :

hahaha..... nu fattar jag va de e för projekt på G ! Inte ens Marley e som lille goe Knodden...hehe..

2 Nicklas & Catrine
skriven :

Glad Påsk önskar vi på Zir Ozzy `s kennel

En klurig liten hårboll ni har!