RÅKNA-CITY

HEJSAN

Nu är det en påskdag kvar innan vardagen ramlar på oss igen. Rätt skönt om jag får säga min mening. Blir galen på stängda affärer, människor som sitter och har tråkigt för att man inte vill störa alla som man inbillar sig firar påsk av någon anledning och fulla människor.
För visst är det väl så att dom flesta högtider är detsamma som supa skallen i bitar. Inget fel i det om alla kunde dricka efter förmåga. I helgen på macken kom det bla in en kille med totalt förändrad mentalitet mot det normala. Han var asfull, stöddig och allmänt störig. En sådan människa skulle hålla sig borta från alkohol tex. I vanliga fall är denna personen en mycket attraktiv människa med lagom personlighet men full säger jag bara  BLÄÄÄÄ!

På torsdag den 16:e är det social träning för hundar på fotbollsplanen vid järvägsövergången i Hyltebruk. Ska bli trevligt. Själv ska jag vandra dit med Knodden. Tror inte Ozzy skulle uppskatta alla hundar och människor så vi tar dit han som verkligen är social och har nytta av detta om han ska ställas ut. Den sociala biten för Knodden kunde egentligen kvitta då han är en A-hund när det kommer till den biten men för mig så är det A och O att få möta andra crazy hundägare som bara vill prata hund, som bara vill berätta hundhistorier och som bara vill umgås med liksinnade.
Tror det är mycket därför som jag vill ställa ut Knodden. Inte så mycket för hans skull men för min. Är det något ställe man får snacka med hundägare så är det väl där.
Har en kund som brukar stanna till på jobbet ibland och prata om sina vackra Pyreneer och det är så trevligt. Man kan utbyta tips och erfarenheter med varandra.
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 susann
skriven :

Du skulle ju ringt din väktarvän, hade kommit på en gång o hjälpt dej me alla fulla människor.... hehe..