RÅKNA-CITY

Handlerkurs Lindekullen

Idag var Knodden och jag på handlerkurs. Himla givande men mycket jobbigt och då handlade detta bara om fyra timmar. Annars kan ju en handlerkurs vara en hel helg.
Knodden lämnade in efter halva kursen. Ville inte mer och så var det med det. Tung som han är med värme och ett ständigt kutande hit och dit var mer än han pallade med och jag klandrar honom inte. Vi satt däremot och tittade på medan dom andra sprang runt och bara det kan vara nog så givande. Man ser både dåliga handlers och andra som var kanonbra.
Tycker för övrigt det verkar som om han fattar vad det hela handlar om och han bryr sig inte nämnvärt om andra hundar eller människor runt omkring. Problemet är om han blir trött för då är det liggläge som gäller och inget och då menar jag INGET kan få han på andra planer.
Nu sover det lilla monstret och är i något drömland där koppel är avskaffat och alla tikar vill vara Knoddens tjej.

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 susann
skriven :

De ser ju härligt ut o va hund :)

2 Katarina
skriven :

Den där positionen känner jag igen!!! Undrar om det är ett mål för rasen att ligga sig igenom livet...

Fast är man trött så är man ju.

Alice var på utställning igår och blev BIR valp 6-9 månader så just nu är vi jättestolta. Nästa helg bär det av igen. Vi behöver all träning vi kan få på det här.

Hälsn från oss på Skinnfälleröd

3 Veronica
skriven :

Hej!!!

Kimbo mitt största lejon ligger o både äter o dricker han har tom somnat i vattenskålen vid extra trötta tillfällen, så det verkar vara nått med rasen ligg så mycket som möjligt...=)