RÅKNA-CITY

Knodden 4 månader

Igår var Knodden fyra månader. Tiden går så fort. Glad att man har kort på honom och även att man filmat för han växer ju så det knakar. Nu kan han inte stå under soffbordet som han kunde när han kom till oss. Läser på internet en del om rasen Leonberger och märker mer och mer att man kanske inte var så påläst som man trodde. Har hittat en del saker nu som får ena ögonbrynet att fara upp en aning... tex att dom är egensinniga, inte så lättlärda, kan vara skygga mot folk mm mm. Ja nu är det bara att bita ihop. Ibland känns det bara som att ha en snigel i megaformat som man försöker dressera. Ozzy har ju alltid varit rapp och snabb med att lyda medan denna "lilla" Leonberger är seg, stor och drönig och har väääldigt lätt att bli distraherad av annat när man tränar honom. Samtidigt har vi den gulligaste hunden på jorden och han är verkligen en i familjen.
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Lucas
skriven :

De e ju inte klokt att jag inte fått träffa de där garn nystanet än....antar att han ser ut som Tofzan fast några kg till....o då kan de ju bli kul o jaga han... bara Ozzybrorsan håller sej undan då...hehehe...

2 Knodden
skriven :

Vadå garn nystan? Jag ser då verkligen inte ut som ett sådant och verkligen inte som Toffzan. Jag är en ståtlig, rätt klumpig björn. Snabb är jag oxå ochjag har vassa tänder så kom du hit din stora luns så ska vi se vem som jagar vem...