RÅKNA-CITY

Fett

Idag är det äntligen en helt vanlig lördag. Himla skönt att det inte är en massa "annandag" eller flaggsymboler framför. Bara en helt vanlig lördag. Så skönt. Vågen skriker bara man kommer in i badrummet nu. Vågar inte ställa mig på den för det hade varit som att sätta sig på en kattunge. Dagen efter nyårsafton är det dax,,, precis som det varit alla andra år, för att hålla igen på alla onttigheter. Detta är året med stort Å,,, precis som MÅÅÅÅNGA andra år innan dess. Vet att många, särskillt damerna, känner igen sig i detta. Dagarna såhär innan moffar man i sig extra mycket bara för att inte missa något såhär innan det är dags att börja leva sunt. Börjar så smått längta till det smalare livet då man ska gå hungrig och småirriterad. Konstigt nog är jag småirreterad nu oxå men det beror mest på att inget i garderoben passar. Ja detta är en evig följetång... Är ju lite efter mig i filmsvängen. Kollar på filmer två år efter att alla andrahar gjort det. Är det en film med mycket ståhej runt omkring så blir jag ännu mera anti. Har tex inte sett Titanic ännu,,, Ja jag vet att jag borde men herregud,,, se en film där man vet att båthelvetet kommer sjunka. Känns galet bara! Däremot kollade jag in Arn igår. Riktigt bra faktiskt. Ska titta på nr 2 också och kan varmt rekomendera den. Snart dags att börja med högläsningen hemma igen. Fick en bok av min mor som handlar om en världsberömd katt. En verklig historia om en katt som hittas i en boklåda på ett bibliotek och stannar där i 19 år. Man får följa kattens liv och även personerna runt omkring den. Ska bli skoj och se om det är något som familjen nappar på.
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 susanns
skriven :

Ja detta ständiga bantande ... känner igen mej ! Men de e ju inte de man äter mellan jul o nyår som räknas, utan de man äter mellan nyår o jul !! :)