RÅKNA-CITY

4:e advent

Gubben har haft magsjuka idag. Ingen lyckodag precis. Han har legat på soffan hela dagen och varit allmänt orkeslös. Nu framåt kvällen har ansiktsfärgen återvänt så jag har skrivit en liten lista inför morgondagen på saker som behöver göras i hemmet. Jag ska ju jobba så jag vill ju absolut inte att han ska känna sig sysslolös bara för att han är ledig. Vi har ju som ni säkert vet en hundvalp i hemmet och denna hundvalp skiter fullständigt i stolsben av trä, skor och att skaka sönder kuddar men har en förkärlek till elsladdar. Mycket farlig syselsättning! Imorse var det en lampsladd till och ett par hörlurar. Nu får vi ta tag i alla lösa sladdar överallt så han inte får tag i dom. Idag har hundarna fått julduscha. Det är ett projekt som tar en dryg timme med shamponering, balsam, torkning och borstning. Nu luktar dom båda pojkarna som två slampor men är så dunderfina i pälsen båda två. Eftersom vi var hos Tesse och Tobbe igår så har Bobbe fått höra om alla renoveringar och projekt och nya saker fru Carlsson vill ha. Slutar snart att hälsa på folk jag inte känner då jag dagen efter alltid sitter och är avundsjuk på andras oklanderliga smak i sina fina hem. Är ju inte den mest uppdaterade personen när det gäller heminredning eller den mest intresserade. Skulle ni mot all förmodan inte veta vad jag önskar mig i födelsedagspresent så kan jag uppysa om att en anmälan till... "Simon&Tomas", "Äntligen hemma", "Från koja till slott" eller nåt annat inredningsprogram hade suttit så fint. Känns detta jobbigt så går det bra att ge mig en hel massa pengar,,, ca 100.000, så kanske jag kan fixa det mesta själv. Är lite slipning av parkettgolv, tapetsering, ny TV, nya innerdörrar, nya föster, nytt verkstadstak, målning av ladugården, ny garderob tll sonen och annat kraffs som ska ordnas. HAHAHA! Urs det tar aldrig slut. Om det är någon som har tex mattor som ska slängas eller bäddsoffa så har jag två hundar som söker sånt till sin hundgård. Knodden är jättesugen på en hundsäng i modell skitstor också om det är någon som har en sådan liggandes någonstans och skräpar. Var "någon" som hotade med indragna julklappar pga foton som jag lagt ut på bloggen. Denna person får jättegärna skicka bättre foton på sig själv till undertecknad. HEHEHE!!! Man tager vad man haver,,,
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: