RÅKNA-CITY

Det var ett tag sen...

Inte pallat att blogga på ett tag. Inte varit sugen men här kommer en liten uppdatering...

I helgen var Bobbe och jag iväg med husbilen en sväng. Vi har haft jättemysigt!!!!
 


Stockens camping blev första anhalten. Inget märkvärdigt men vädret var härligt!


Dagen efter började det blåsa men Gina och jag vägrade sitta inomhus.


Andra stoppet blev ställplats i Henån. Blev en himla trevlig kväll där alla pratade med alla och stämningen var på topp. Upplever att ställplatserna inbjuder mer till samtal med grannar än vad campingarna gör.


Sista stoppet blev Öckerö. Gina håller vakt!

Längtar till semestern nu då man får vara ledig längre och slipper titta vad klockan är. Man äter när man är hungrig och gör vad man vill.

Hoppade ju träningen denna veckan eftersom vi skulle iväg och i början hade jag lite ågren men efter ett tag var det riktigt skönt att slippa den. Har varit mycket träning i det sista och många tider att passa. Blir kanske lite mycket i almanackan ibland. Nu är jag dock sugen på att starta igen.

Grabben hade skött sig bra medan vi var borta,,, ja vad jag vet än så länge i alla fall. Kommer väl fram både det ena och andra vart efter veckan rullar på men tror inte det ska vara så farligt.

Hör ett sabla gnäll om epatraktorerna och deras förare hela tiden. Förstår inte riktigt vart folk vill att dom ska vara?? Vart dom än är så är det någon som retar sig på dom tydligen och det hotas med polisanmälan hit och dit. Det konstiga är att ingen kontaktar oss föräldrar utan spyr hellre galla på fb eller genom att gnälla till andra. Himla dåligt när jag tror att folk vet vems ungar dom flesta är och genom ett meddelande på sms eller ett telefonsamtal skulle lösa en hel del. Jag VET i alla fall att min unge INTE är ute mitt i veckorna efter 22:00 och INTE ute hur länge som helst på helgerna heller och JA hans lastbil låter men han kan inte burna eller sladda med den. Han vill verkligen inte reta någon men har fått för mig att ibland räcker det att folk ser en epa så är dom ett irritationsmoment. Epor är inte förbjudna i samhället så pallar man inte ens höra dom eller andra ljud så får man nog se sig om efter en liten stuga i skogen.
Martin frågade mig idag vart han och hans kompisar ska stå och prata och träffas med sina traktorer och jag har faktiskt ingen aning längre för det kvittar vart dom är så blir dom bortjagade av ena eller andra anledningen.

 
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Susann
skriven :

Ser ut som en härlig helg trots blåst :)
Låt ungarna köra sina epa-traktorer !! Så jäkla tråkigt med folk som ska gnälla över allt :(