RÅKNA-CITY

Mer bär

Hittade ju en buske med svarta vinbär när jag promenerade med Gina här om dagen så idag cyklade jag dit och plockade. Till min lycka hittade jag ett ställe med jättestora hallon också så det slank ner några sådana också.
 
 
Tycker egentligen det är ena jäkla maskbär dom där hallonen men inbillar mig att dom som överlever rengöringen dör i frysen sen.
 
Man blir lite galen när man hittar ett ställe med mycket bär... man vill liksom ha alla och kommer på sig själv med att huka om det kommer en bil för man vill inte avslöja sitt "hemliga" ställe hahahaha. Måste vara nåt liknande med folk som plockar svamp. Dom skulle ju aldrig avslöja vart dom hittar sitt guld.

Skulle vilja plocka lite kantareller i år. Har aldrig gjort det men både Bobbe och jag älskar dom, allra helst stekta på en smörgås... MUMS! Får väl googla vart man hittar dom så får vi se om det kan bli en premiärtur i svampskogen också.
 
 
 
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: