RÅKNA-CITY

Våghelvetet

Tränar rätt mycket just nu och mår så himla bra av det men fokuserar alldeles för mycket på vågen. Varför kan man inte bara koppla bort kilona och inse att man helt enkelt mår bra. Mäter mig också vilket även där blir en besatthet då det just nu inte händer ett skit vilket gör mig nedslagen. Under fettet finns det en vältränad person hahahaha!!!!
Måste börja inse att hur formen på ens kropp har mindre betydelse och hur man mår i huvudet är det som räknas.
Är stolt över hur mycket jag orkar om man jämför med för ett halv år sen och vet att det är ganska mycket som försvunnit från vissa kroppsdelar och borde vara skit nöjd. Börjar man hela tiden sträva efter att se skillnader så kommer träningen bli tråkig och bara en tävling som man inte kan vinna.
Får dåligt samvete när en sådan här helg är slut och man har druckit vin, ätit slarvig mat och inte ens varit ute på långrunda med Gina.... meeeen MÅR JU BRA så varför deppa???? ELLEN SKÄRP DIG!!!!!
Får ju bara vara glad för att man är friskare än någonsin, glad och trivs med livet. Sen att det jag tränar på veckan sumpar vågresultatet är ju nåt jag får ta.
 
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Malin
skriven :

skit i våg och måttband. Mät istället ditt välmående i en känsla. Det kan ju varken våg eller måttband göra. Tänk hur mycket du orkar göra, att du är piggare osv.... Kram

2 Helen
skriven :

Det skall vara roligt att leva! Hur kul hade det varit om Du hade bara räknat kilon och centimetrar?

Ta vara på att Du mår kanon och njut av livet!!!