RÅKNA-CITY

Katt

Jahapp så har man blivit kattägare eller vad man nu ska kalla det. När grannen gick bort vägrade hennes ena katt flytta till sitt nya hem och vandrade tillbaks hit till Kullagatan igen och igen och igen... Nu har jag tagit över honom så till vida att jag ska kolla att han mår fint, får mat och värme. Tanken är att jag ska försöka få honom att fatta att han bor här men tar det som det kommer. Gjort en mysig frigolitbostad utanför trappan med skydd mot väder och vind och kikar nu efter honom för att fjäska för hans hjärta med stekta fiskpinnar.
Hoppas så att han vill flytta inomhus nu innan den riktiga kylan kommer. Får se om jag kan få tag i honom en dag och helt enkelt bara bära in honom och se hur Gina tar emot den nya familjemedlemmen. Går det åt skogen så får han bli utekatt med fritt inträde till huset om han törs kliva över tröskeln.
Mat brukar lösa det mesta :-).... så ska köpa massa gott till honom så han förstår att detta är ett lyxhotell.
Fattar inte hur det blir såhär? Jag säger NO WAY ALDRIG MER KATT och vipps så är det en här i alla fall. Sa ju likadant med Gina. Ingen hund här på lång lång tid men så plötsligt bodde lilla damen hos oss. Antar att dom rätta djuren bara hittar en vare sig man är redo eller inte. Trodde inte det skulle stå kattmat på min handelslista någonsin igen men det gör det nu.
 
Välkommen till familjen lilla (öhhh stooora) Melle.
 
 
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Susann
skriven :

Va snäll du är :) .. han kommer säkert o traska över tröskeln !

2 Helen
skriven :

Om det är Carinas katt Du tar hand om så tror jag att hon är väldigt glad och tacksam var hon än befinner sig.

Du är en bra människa!

Svar: Ja det är Carinas katt :-) Han är så vacker,,, som en panter :-)
Ellen