RÅKNA-CITY

Skriver mer om Gina....sååååklart

Näpp hon vill inte bajsa i trädgården och helst inte kissa heller så man får vackert ta morgonrocken det första man gör och knata utanför trädgården så lilla damen får göra sina behov. Det går rätt snabbt och tur är väl det då man inte är så vacker så det gör nåt på morgonkvisten. Inte hela livet för mig då jag värdesätter att hon somnar med oss på kvällarna och sover som en stock hela natten. Är ju lite känslig med sömnen så blir det mycket upp och ner på nätterna slutar jag funka. Sover gott trots att hon ligger i sängen också vilket är tur då det inte verkar som om hon tänkt byta sovplats i det närmsta. Skäller på Martin om han kommer ner från övervåningen på kvällen/natten så han kan ju bara glömma att han kan smita ut med Gina-Skrutt i huset hahahaha!
Sen går vi in och jag gör mig iordning medan hon ligger på badrumsmattan och håller koll. Skönt att ha sällskap på toa.
När jag är klar går vi ut på en "riktig" runda. Idag gick vi först i skogen lite och sen ut på en mer trafikerad gata. Är ju lite skillnad och gå som man vill bland träden och sen gå i kortare koppel under mer ordnade former på en trottoar. Håller henne kort på ena sidan så man inte trampar på henne då hon genar lite framför benen. Hon har mött cyklister, joggare och haft bilar som susat jämte henne men hon visar ingen oro eller nervositet. Inte mött nån hund på promenaden än så ska bli spännande att se hur hon reagerar då.
Nu har jag sörplat min kaffekopp och busat lite med damen och nu ligger hon förnöjt jämte mig i soffan. HÄRLIGT!!!
Hon har kliat lite i vänstra örat men det ser rent och fint ut så vette katten....
I eftermiddag ska jag jobba som vanligt och idag ska sonen och jag rigga kameran och filma henne när hon är själv inomhus. Smidigt sätt att se om hon verkar nervös och hur mycket hon skäller. Blir en timme idag och känner faktiskt ingen oro för detta utan känner mest att det bara MÅSTE fungera. Hon har ju inte varit mer än fem dagar hemma hos oss och jag tycker att det går förvånansvärt bra. Vara själv hemma en timme redan när jag trodde att detta var en träning vi skulle starta efter att hon varit här i flera veckor. Hon känns dock väldigt trygg och säker så tror inte det skadar henne.
 
Tack tack snälla Lala för denna underbara varelse som får mitt hjärta att svämma över. Ser så fram emot alla äventyr som vi kommer göra tillsammans.
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: