RÅKNA-CITY

Lilla damen

Blida stillsamma Gina har sakta men säkert börjat förvandlas till en mycket bestämd dam. Inte snack om att bajsa i trädgården utan får numera matte att trava i morgonrock för att göra morgonrutinerna. Dom lär sig snabbt att pipa på ett mycket ledsamt och gulligt sätt om ni förstår vad jag menar ;-)
Det där bjäbbiga som alla snackat om som inte var här dom första dagarna har kommit nu.... bättre vakthund har vi aldrig haft. Husse travade ut och in i morse och skulle hämta nåt i lastbilen flera gånger och duktiga vovven talade om för matte som försökte sova att mannen i huset stöööör oss tjejer i skönhetssömnen.
Nåja jag bryr mig inte så mycket faktiskt. Bara hon är snäll, gosig och vansinnigt söt så får man bara ta och jobba på allt annat. Inte haft en hund som varit "perfekt" (om det nu finns sådana) så konstigt om hon plötsligt blev som en ängel.
Idag är det minst 20 minuters ensamtid som gäller när jag ska till jobbet. Inte lätt det där att träna när det är en tonåring som ska hjälpa till, men ska ge tydliga instruktioner om att INTE gå in till henne när hon skäller så hon lär sig att någon kommer om man bara joddlar på ordentligt. Hoppas så att detta ska fungera så snabbt som möjligt så jag inte är beroende av Martin att passa henne på dagarna. Då hon är aningen bjäbbig är jag inte säker på att det fungerar att ha med henne på jobbet men ska prova i helgen när någon av dom andra tjejerna jobbar.
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: