RÅKNA-CITY

Hund snart?

Okej som ni kanske förstått kan inte denna familjen vara någon längre tid utan hund så det där jag lovade om en hundfri sommar... ja det existerar inte längre.
Är ju så himla tomt och tyst här hemma. Ingen som följer med på promenaderna eller som håller en sällskap framför tv:n på kvällarna. VISST är rätt skönt att bara kunna göra vad man vill när man vill men det överväger fortfarande inte saknaden efter en lurvig kompis.
Konstiga är ju att när man väl är redo för vovve så dyker inte den rätta upp..... meeen igår väcktes hoppet inom mig igen. Har ju varit och hälsat på en kennel vid Gränna som har Papillon. Vi gillade både människorna och hundarna där och VET att OM man köper hund där får man all support och omtanke man behöver och man vet att deras hundar har det toppen.
Nu är ingenting spikat än!! Vi har ju skickat ett mail till en hund på blocket som jag verkligen skulle vilja träffa men har tyvärr inte fått något svar än. Man måste gå på sin magkänsla och sitt hjärta... vill inte sitta med "fel" hund bara för att jag MÅSTE ha en. Är ju ett stort ansvar för en lång tid framöver.
Nu sitter vi bara stilla i båten så får vi se vart det hamnar. Förbereder mig mentalt för alla kommentarer om rasen man valt. Sen ska alla komma med bra tips och råd till höger och vänster och såklart visa hur bra deras egna val av ras varit.... nåja jag låter det rinna av mig som vatten på en gås. Är ju vi i vår familj som ska leva med vår nya hund och inte dom.
 
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: