RÅKNA-CITY

Muffins

Efter en sömnlös natt då Knoddens mage krånglat är man inte på G över huvud taget, men det är bara att bita ihop.
Nu har grabbarna och jag varit på en skön morgonpromenad. Man får passa på när det inte regnar.
Nu är jag igång med att baka muffins...
 

Inte riktigt kompis med min ugn ännu. Den är varmare än den jag hade i Råkna... typ hahahhaa! I alla fall får man passa den som satan. Säger ett recept att nåt ska ta 20 minuter så tar det inte mer än 15 här.
 
Här kommer receptet på pizzabullarna jag gjorde igår...
 
10 dl vetemjöl
3 tsk bakpulver
1 tsk salt
125 g rumsvarmt smör
4 dl mjölk
 
1,5 dl ketchup
2 dl riven ost
2 dl skinka
oregano
 
Blanda alla "degingredienserna" och kavla sen ut degen till en rektangel. Smöra på ketchupen, och lägg på skinka och ost och strö på oregano efter tycke och smak. Rulla ihop degen och lägg i bullformar.
200 grader i ca 20 min
 
SMAKLIG MÅLTID!
 
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Susann
skriven :

Tack för receptet :-)