RÅKNA-CITY

Halmstad

Idag har det varit full rulle.... handlat, tankat, rastat hundar och hunnit med en Halmstadrunda med morsan. Sen har jag fått hem en förkyld son från skolan och ringt en massa samtal hit och dit för att ordna med mitt medborgarskap. Är ju som alla vet just nu norsk och har varit sen fosterstadie men nu pga dom krångliga reglerna vid förnyelse av pass så har jag funderat på om jag ska ge med mig och ansöka om svenskt medborgarskap en gång för alla. Kommer bli aningen tråkigare, skratta mindre och inte våga prata med främlingar... men va ska jag göra?!! Inte så sugen på att behöva åka till norska ambassaden för att ordna med pass så bara att inse att det är nu eller aldrig.
Sitter nu och småfryser i skuggan på altanen med datorn i högsta hugg. Får nog koppla loss den och gå ut i solen istället. Kallt i skuggan.
Höften  värker idag, ryggen likaså och ilar surt i axlarna.... grrr!!! Nåja bara att hålla humöret på topp!
Får bli en gryta jag fick av mamma till kvällsmat idag.... tack för den modern!
Imorgon ska jag med Kulan till veterinären igen. Han ska operera bort en grej i örat. Tycker så synd om honom. Fy vad ont han kommer ha. Tycker han har magrat. Man känner vartenda revben och hans ryggkotor. Får fråga imorgon om det kan vara något annat fel på honom.
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Anonym
skriven :

Hur gör man för att bli svensk?! Funderar oxå i dom banorna.

Svar: Man skriver ut en blankett på migrationsverket (§18 ska det stå på den) och fyller i den och bifogar ett personbevis som man ringer till skattemyndigheten och beställer. Sen ska man betala in en summa (ca 500 kr) till ett bg till länsstyrelsen.... inte svårt alls och tar ca två veckor sa dom. Sen kan man kirra ett svenskt pass på nolltid.
Ellen

2 Anonym
skriven :

Det är ju din syster som skrev innan 😉